للتسجيل بالمنتدي بالتسجيل



 
الرئيسيةبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
candy
مشرفة عامة
مشرفة عامة


انثى
عدد الرسائل : 1483
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 03/05/2008
نقاط : 2199
التقييم : 1

مُساهمةموضوع: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الإثنين 05 مايو 2008, 2:29 pm


ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟



حد حاسس فيكم ان حياته من غير معنى انه بعيد اوى عن ربنا


انه بقالو كتير مقعدتش معاه
او هو اصلا طول حياته لسه مقعدتش مع ربنا
مش اقصد الصوم والصلاه وبس
لااااااااااااا

قعد معاه اتكلم بقلبه بكى وطلب منه محبته
بجد سؤال هل فيكم حد لبخته الحياه والدنيا وقيدته بمشاكلها
جميله المنتديات المسيحيه بس بندخل نعمل ايه؟؟؟؟
تسليه منفعه روحيه ولا بنكلم ربنا ولا ايه؟جميل الشات والتعارف على بعض لكن ياترى ربنا فين
هل بنتعرف عليه؟؟؟؟؟؟
ولا هو اقل اهتمامتناااااا
حد فينا فكر وسال نفسه ربنا رقم كام فى حياته واحد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لو واحد طب ليه بنحط النت ساعات قبل ما نصلى والكليه واصحابنا واهلنا
عارفين انا لما بفكر كده بلاقى ربنا رقم كااااااااااااااام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اكيد انتو عرفتو الاخير

مهو لما ربنا تبقى مساحته عشر دقايق بالكتير يبقى لازم يكون الاخير
انا مش بنصحكو لااا انا محتاجه انصح نفسى قبلكو
بس بجد حبيت اشرككم فى تاملاتى دى بجد ليه
ليه ربنا مستحملناااااا كل ده ليه بالرغم من هو الاخير فى حياتنا احنا كل واحد مننا هو الاول عنده بيهتم بيه بمشاكله بحياته
ياااااااااااه احنا لو فكرنااااا هنموت نفسنا من التفكير ومش هنوصل لمحبة ربنا
بس وبعدين تفتكروا هنفضل واقفين بعيد متحسرين على حياتنا نادمين من غير ما نتغير

لازم نعمل حاجه
لاااازم
نقوم الوقتى نرفع قلوبنا ليه
نقعد معاه القاعده اللى نفس كل واحد فينا يقعدها معاه
يلا كلنا نوعده اننا نحاول السنه دى وببركة الصيام اننا نخليه
رقم وااحد
فى حياتنا
انا عارفه انى طولت عليكم بس عايزه كل واحد يدخل هنا
يوعد وعد قدام نفسه وقدام ربنا انه يصلى حالا حااالا لربنا يسيب كل حاجه ويصلى ويكتبلى انه فعلا هيبدا صفحه جديده مع ربنا علاقة اصحاب وعلاقة حب
انا مبسوطه انكوا قضيتو دقيقه بسببى نتكلم عن ربنا لان ما احلى الكلام عن ربنا
وامتع الوقت اللى بنقضيه فى الكلام عن حبيبنا

منقووووووووول

__________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
k a t y
مشرفة
مشرفة


انثى
الجدي النمر
عدد الرسائل : 35
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 03/05/2008
نقاط : 0
التقييم : 0

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الخميس 08 مايو 2008, 11:31 am


مش لاقية كلام اقوله

فعلا احنا كمان بنتفكر ربنا وقت الضيقة بس

ومحتاجين قوي نحاسب نفسنا ونسألها قدمتي ايه لربنا يفرحه ويرضيه

ميرسي قوي يا كاندي

ربنا يبارك حياتك

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
candy
مشرفة عامة
مشرفة عامة


انثى
عدد الرسائل : 1483
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 03/05/2008
نقاط : 2199
التقييم : 1

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   السبت 10 مايو 2008, 11:02 am

k a t y كتب:

مش لاقية كلام اقوله

فعلا احنا كمان بنتفكر ربنا وقت الضيقة بس

ومحتاجين قوي نحاسب نفسنا ونسألها قدمتي ايه لربنا يفرحه ويرضيه

ميرسي قوي يا كاندي

ربنا يبارك حياتك



شكراااااااااااااااااا لمشاركتك الجميله يا كاتى

ربنا يباركك يا قمر




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مارو جوجو
عضو نشيط
عضو نشيط


انثى
السرطان التِنِّين
عدد الرسائل : 133
الكنيسة : الكنيسة الارثوذكسية
العمل : طالبة جامعية
الشفيع : ام النور
تاريخ التسجيل : 29/01/2009
نقاط : 0
التقييم : 0

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الخميس 29 يناير 2009, 3:32 pm

فعلا زى كاتى مابتقول
احنا مش بنفتكر ربنا غير وقت الشدة
او
لما نكون طالبين منة طلب
يعنى
على رأى المثل مابيقول
خلصت حاجتى من عند جارتى
يعنى احنا طلبنا حاجة من ربنا فى وقت الشدة وعملهالنا خلاص بقى اصلى لية واعرف ربنا لية
ما انا اخدت اللى انا عاوزة

ميرسي ليك بجد مواضيعك كلها جميلة

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kyro
مشرف
مشرف


ذكر
العقرب الخنزير
عدد الرسائل : 650
الكنيسة : الكنيسة الارثوذكسية
العمل : فى خدمة يسوع
الشفيع : كل القديسين
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 28/10/2008
نقاط : 437
التقييم : 0

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 8:58 am



ربنا معنا فى كل لحظة

لكن مع الاسف احنا مش معاه الا لحظة

ميرسي يا كاندى

الرب يعوضك

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ماجد المصرى
عضو مشارك
عضو مشارك


ذكر
العذراء الخنزير
عدد الرسائل : 40
الكنيسة : الإيمان
العمل : مفتش جودة
الشفيع : أرسانيوس معلم أولاد الملوك
تاريخ التسجيل : 10/06/2009
نقاط : 62
التقييم : 3

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 9:22 am

شكرا على تأملاتك الجميلة
وربنا يساعدنا ونأخذ القرار أننا نتبعه ونعيش معاه بجد
وتقريباً نفس الكلام الى كتبته فى الموضوعين
بعنوان
كيف تعيش حياة النصرة &
رسالة أخر الأيام
ونفسى كل أعضاء المنتدى يدخلوا ويشوفوا الموضوعين المشار اليهم
والدعوة دى مش علشان تقولوا أنى كاتب كويس أو وحش
لكن علشان خلاص نفوسكم الى هى غالية أوى على ربنا
والرب معكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
tantona
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 584
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 03/05/2008
نقاط : 633
التقييم : 1

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 10:39 pm

فعلا الموضوع جمييييييييييييييل
انا مش بحس ان ربنا هو الاله وبس
لاء
انا بحس انه صديق فى وقت ضيقتنا
معينا فى شدائدنا
بيخاف علينا
ومهتم بينا
بيفكر فينا فى كل لحظه على الرغم من اننا مش بنفكر فيه غير لحظات
بجد لما الولحد بيقف قدام حب ربنا العجيب
بيبقى عاجز عن الكلام
بيبقى حاسس انه فعلا ولا حاجه اصلا
لاننا بنخاف من ضيقات حولينا وربنا دايما بيقولنا لا تخف
بجد الكلام عن ربنا ده اجمل كلام
اذكرونى فى صلواتكم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Mena AvaMakar
مشرف
مشرف


ذكر
القوس النمر
عدد الرسائل : 1102
الكنيسة : كنيسة أنبا مقار باسيوط
العمل : 000000
الشفيع : أنبا مقار و مارمينا والبابا كيرلس
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 21/01/2009
نقاط : 1309
التقييم : 6

مُساهمةموضوع: رد: ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 11:49 pm

شكرا على التاملات الجميله ديه
وربنا يباركك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ممكن اتكلم معاكم دقيقه عن ربنا؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتديات العامة :: المنتدى العام-
انتقل الى: